Konkursy organizowane przez Krakowskie Młodzieżowe Towarzystwo Przyjaciół Nauk i Sztuk

Małopolski Konkurs Prac Matematycznych

MAŁOPOLSKI KONKURS PRAC MATEMATYCZNYCH

dla
młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, gimnazjów
i szkół podstawowych

zakończony

SESJĄ MATEMATYCZNĄ

Konkurs organizowany jest rokrocznie wspólnie z Oddziałem Krakowskim Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Celem konkursu jest popularyzacja matematyki wśród młodzieży szkolnej, a w szczególności rozwijanie umiejętności pisania i wypowiadania się o matematyce.

Nadsyłane na konkurs prace ( pisane indywidualnie lub zbiorowo pod kierunkiem nauczyciela ) oceniane będą przez pracowników naukowych Instytutu Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Pedagogicznego.

Jury przyznaje nagrody i wyróżnienia.

Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 28 lutego 2017r.

Prace prosimy nadsyłać pod adres:

Centrum Młodzieży
Krakowskie Młodzieżowe Towarzystwo Przyjaciół Nauk i Sztuk
ul. Krupnicza 38
31-123 Kraków

Regulamin Konkursu oraz szczegółowe informacje uzyskać można w siedzibie Towarzystwa oraz w internecie.



ID Nagroda Imię Nazwisko Tytuł pracy Szkoła, klasa Opiekun Poziom Rok
ID Nagroda Imię Nazwisko Tytuł pracy Szkoła, klasa Opiekun Poziom Rok
1 I Maria Szymczak Liczby Fibonacciego i ich zastosowania w matematycznym opisie przyrody Gimnazjum OO.Pijarów Kraków   kl. I mgr Małgorzata Słomiana SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
2 I Mateusz Urbanik Ciekawe zadanie o trójkącie Gimnazjum Libiąż   kl. II mgr Bożena Biernacka SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
3 I Robert Obryk O pewnych zastosowaniach zasady Cavaleriego i nie tylko SP.nr 97 Kraków   kl. IV mgr Małgorzata Iranowska SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
4 III Andrzej Hełdak Piotr Hełdak Właściwości trójkątów Gimnazjum Mogilany   kl. I mgr Łucja Stankiewicz SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
5 III Agnieszka Moskal Geometryczne origami Gimnazjum Wierzchosławice   kl. II mgr Teresa Jaworska SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
6 III Monika Czopek, Mateusz Fałek, Ewelina Janik, Monika Kantor, Anatol Kocoń, Monika Kulig, Karolina Najduch, Małgorzata Wnęk, Anna Zając 2+2=5!? czyli jak zostać geniuszem Gimnazjum nr 1 Nowy Sącz mgr Edyta Kukuła- Lebdowicz SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
7 III Bartłomiej Huk Leksykon liczb Gimnazjum nr 40 Kraków   kl. II mgr Ewa Jaromin SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
8 III Rafał Bajek Wielościany foremne czyli bryły platońskie SP.nr 129 Kraków   kl. VI mgr Bożena Czaja SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
9 III Łukasz Nocuń Liczby pierwsze i ich ciekawe własności SP. Świątniki Górne kl.V mgr Aleksandra Nocuń SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA 2001
10 I Piotr Sulich Równania wykładnicze II LO Olkusz kl. IV mgr Danuta Przybylska SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
11 II Wojciech Czech Ułamki łańcuchowe IV LO Tarnów kl. III mgr Danuta Cichocka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
12 II Łukasz Brzyski Prosta Eulera i jej właściwośći XII LO Kraków kl. III mgr jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
13 III Aleksandra Nadkańska Różne zastosowania twierdzenia Eulera XI LO Kraków kl. IV mgr Bożena Witecka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
14 Wyróżnienie Anna Broda Hipoteza miechów XI LO Kraków kl. IV mgr Bożena Witecka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
15 Wyróżnienie Marcin Zagórski O podziale wielokąta V LO Kraków kl. II mgr Ryszard Gruca SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
16 Wyróżnienie Jacek Snopkowski O pewnym zadaniu olimpijskim XII LO Kraków kl. III mgr Jack Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2001
17 I Robert Obryk Wieże z Hanoi i pewne modyfikacje tej łamigłówki SP. nr 97 ul.dr. Judyma 10 Kraków  kl. VI Mgr Małgorzata Iranowska Szkoły podstawowe 2002
18 II Paweł Synowiec Od Abakusa do komputera SP. Świątniki Górne ul.dr.Fr.Bielowicza kl.VI Mgr Aleksandra Nocuń Szkoły podstawowe 2002
19 II Gabriela Hess Aleksandra Kochaniewicz Aleksandra Makola Systemy liczbowe SP. nr 3 ul.Topolowa 22 Kraków   kl.VI Mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2002
20 III Patryk Tomaszewski Historia liczb SP. nr 102 Os.Niepodległ. 19 Kraków   kl. VI Mgr Iwona Warzecha Szkoły podstawowe 2002
21 III Joanna Bondyra Agnieszka Tomczyk Trójkąty SP. nr 3 ul.Topolowa 22 Kraków   kl.VI Mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2002
22 III Anita Mądry Beata Rogaczewska Liczby na poważnie i na wesoło SP. nr 3 ul.Topolowa 22 Kraków   kl. VI Mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2002
23 I Mateusz Urbanik Co łączy k-krotne przedłużenia n-kątów foremnych? Gimnazjum w Libiążu Mgr Bożena Biernacka Gimnazja 2002
24 II Monika Ciesielska Figury płaskie i przestrzenne Gimnazjum nr 20 ul. Senatorska 35 Kraków Mgr Katarzyna Stachnik Gimnazja 2002
25 III Maria Szymczak O trójkącie Pascala prawie wszystko Gimnazjum nr 52 oo. Pijarów ul. Dzielskiego 1 Kraków Mgr Małgorzata Słomiana Gimnazja 2002
26 III Marta Lenda Konstrukcje giętej kartki Gimnazjum nr17 ul. Litewska 34 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2002
27 III Marek Walczyk O ” kreskach ” inczej czyli sieci nie dla rybaków Gimnazjum nr 16 ul. Konarskiego 2 Kraków Mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2002
28 III Agnieszka Moskal Geometryczne sumowanie szeregów geometrycznych Gimnazjum w Wierzchosławicach Mgr Teresa Jaworska Gimnazja 2002
29 Wyróżnienie Hubert Orlik-Grzesik Rekurencje Publ.Gimnazjum nr 3 al.Henryka 43 Chrzanów Mgr Iwona Małocha Gimnazja 2002
30 Wyróżnienie Marcin Danek Karol Ryszkowski O podziale prostokąta na kwadraty Gimnazjum nr17 ul. Litewska 34 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2002
31 Wyróżnienie Marta Środa Kaja Kwitowska Ewa Gorczowska Minimum pracy, maksimum satysfakcji I LO Nowy Sącz Ul.Długosza 5 Mgr Grażyna Andrzejewska SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2002
32 I Maciej Sobala Oskar Walczak SP nr 2 ul. Strzelców 5a Kraków mgr Krystyna Szczykowska Szkoły podstawowe 2003
33 II Michał Sapalski Piotr Grochowski Ułamki okresowe SP nr 4 ul. Smoleńsk 5-7 Kraków  kl. VI mgr Agata Pęksa Szkoły podstawowe 2003
34 II Małgorzata Zych Jak król chciał uwolnić więźniów SP nr 3 ul.Sienkiewicza 14 Wieliczka  kl VI mgr Marek Sroga Szkoły podstawowe 2003
35 III Anna Paluch Katarzyna Sieńko Kwadraty magiczne SP nr 60 ul.Kazimierza Odnowiciela 2 Kraków  kl VI mgr Halina Sokół Szkoły podstawowe 2003
36 III Kinga Michalik Liczby ciekawe SP nr 3 ul.Topolowa 22 Kraków   kl VI Mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2003
37 III Paweł Maślanka Trzy klasyczne konstrukcje starożytności SP nr 2 ul. Strzelców 5a Kraków   kl VI mgr Agata Przężak Szkoły podstawowe 2003
38 Wyróżnienie Mikołaj Olszowiec O porównywaniu i mierzeniu pól wielokątów za pomocą cyrkla Gimnazjum w Połańcu   kl.III Szkoły podstawowe 2003
39 I Agnieszka Kałużna Twierdzenie Pitagorasa – inaczej Gimnazjum nr 1 ul. Kochanowskiego 2 Olkusz   kl.I Andrzej Sulich Gimnazja 2003
40 II Marek Walczyk Przedziwny świat kwadratów Gimnazjum nr 16 ul.Konarskiego 2 Kraków  kl.IIe mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2003
41 II Krzysztof Sadko Twierdzenia Krzysia Gimnazjum nr 20 Kraków    kl.I mgr Katarzyna Stachnik Gimnazja 2003
42 III Łukasz Ślaga Piotr Żmuda Geometria giętej kartki i giętej taśmy Gimnazjum nr 27 ul. Malborska 98 Kraków mgr Maria Żylska mgr Anna Czepiec Gimnazja 2003
43 Wyróżnienie Mikołaj Olszowiec O porównywaniu i mierzeniu pól wielokątów za pomocą cyrkla Gimnazium w Połańcu  kl.III Mgr Iwona Małocha Gimnazja 2003
44 III Aleksandra Godłowska Tożsamości kombinatoryczne II LO ul.Sobieskiego 9 Kraków mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2003
45 III Dawid Obal Sławomir Mołoko Okręgi dopisane do trójkąta Tech. Kolejowe ul. Ułanów 3 Kraków mgr Elżbieta Wesołowska SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2003
46 I Małgorzata Zych O charakterystycznych podzbiorach zbioru liczb naturalnych parzystych Szkoła Podst.nr 3 ul.Sienkiewicza 14 32-020 Wieliczka kl. V d mgr Marek Sroga Szkoły podstawowe 2004
47 II Karol Chrupczalski O ułamkach łańcuchowych Szk.Podst.nr 3 ul. Topolowa 22 kl. V mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2004
48 II Piotr Bryniarski Erazm Dutkiewicz Czy średnia jest miarą przeciętności Szkoła Podst. nr 4 Kraków mgr Agata Pęksa Szkoły podstawowe 2004
49 III Anna Salerno – Kochan Wielościany foremne-bryły platońskie Szk.Podst.nr 3 Kraków mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2004
50 III Faustyna Zięba Paulina Puczek Wyznaczanie ilości dzielników liczby naturalnej Szkoła Podst.nr 3 Wieliczka mgr Marek Sroga Szkoły podstawowe 2004
51 III Rafał Dziewoński Próba zastosowania matematyki do szyfrowania przekazu informacji Szkoła Podst.nr 3 Wieliczka mgr Marek Sroga Szkoły podstawowe 2004
52 II Agnieszka Kałużna Uogólnione twierdzenia Stewarta na czworościan Gimnazjum nr1 Olkusz kl. II Piotr Sulich Gimnazja 2004
53 II Radosław Kapłoniak M – kąty w n – kątach Gimnazjum nr 18 Kraków kl. II a mgr Katarzyna Stachnik Gimnazja 2004
54 II Marcin Koziak Odnajdywanie boków w trójkątach prostokątnych, wyrażonych w liczbach naturalnych, przy podanym tylko jednym boku Gimnazjum nr 2 Kraków mgr Ryszard Gruca Gimnazja 2004
55 III Piotr Wiciak Jak udowodnić wzór Herona Gimnazjum nr 17 Kraków kl. IIa mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2004
56 Wyróżnienie Joanna Powązka Zabawy tangramowe czyli o równoważności wielokątów przez pocięcie Gimnazjum nr 28 Kraków mgr Urszula Migut Gimnazja 2004
57 II Tomasz Warszawski Triangulacje, czyli sprytne podziały V LO mgr Ryszard Gruca SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2004
58 III Hubert Orlik-Grzesik Partycje V LO mgr Ryszard Gruca SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2004
59 III Paweł Zaczkowski Wielomiany komutujące, Czebyszewa i określone rekurencyjnie V LO mgr Lucyna Cięciwa mgr Tomasz Szymczyk V LO Bielsko-Biała SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2004
60 II Karol Chrupczalski Elementy teorii grup Szkoły podstowowe 2005
61 II Katarzyna Nęcka, Anna Salerno-Kochan Szczęście czy przypadek Szkoły podstowowe 2005
62 II Piotr Dormus, Mateusz Wanatowicz Szyfry na przestrzeni wieków Szkoły podstowowe 2005
63 II Barbara Malak, Katarzyna Ziaja Kwadraty magiczne Szkoły podstowowe 2005
64 I Piotr Wiciak Twierdzenie Menelausa i jego zastosowania Gimnazja 2005
65 II Robert Obryk Ukryta podzielność wielomianów Gimnazja 2005
66 II Konrad Fijałkowski, Maciej Kapołka, Marcin Rajek, Dariusz Rajek Tangramy, czyli matematyczne puzzle Gimnazja 2005
67 II Aleksandra Klimek, Joanna Koźlak Przygoda z kropkami, czyli wielokąty kratowe Gimnazja 2005
68 III Marcin Roman Księżyce Hipokratesa Gimnazja 2005
69 Wyróżnienie Piotr Chmielowski, Bartek Dutka, Rafał Rataj, Łukasz Sewielski Trzy Dni z Życia Kryptologa Gimnazja 2005
70 Wyróżnienie Emil Żak Frektale-mistycyzm czy rekurencja Gimnazja 2005
71 I Tomasz Warszawski O cyklach i klikach SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2005
72 II Paulina Pawlik, Ewa Rzepka Zasada Cavalieriego i jej zastosowania SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2005
73 III Katarzyna Gizicka Teoria gier SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2005
74 III Weronika Łabaj Kilka słów o gemoterii Bolyaia-Łobaczewskiego SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2005
75 I Rafał Cygan Kongruencja liczbowa i cechy podzielności liczb Szk. Podst.nr 64 ul. Sadzawki 1 Kraków kl. VI b mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2006
76 II Agata Dyląg Monika Werner Geometria giętej i ciętej kartki Szk. Podst. nr 3 ul. Topolowa 22 Kraków kl. VI mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2006
77 II Patrycja Knapik Paulina Pitra Tajemnice Ludolfiny Szk. Podst.nr 64 ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków kl. VI b mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2006
78 II Justyna Płatek Przekroje sześcianów Szk. Podst. im. St. Kostki Nowa Wieś Szlachecka Liszki mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2006
79 III Joanna Kurek Barbara Malak Liczby wielokątne Szk.Podst. nr 25 ul.Komandosów 29 Kraków kl. V Mgr Barbara Dubiecka – Kruk Szkoły podstawowe 2006
80 III Izabela Hybel Katarzyna Ziaja Patryk Cader Pseudaria Szk.Podst. nr 25 ul.Komandosów 29 Kraków kl. V Mgr Barbara Dubiecka – Kruk Szkoły podstawowe 2006
81 III Aleksandra Gajewska Dorota Raab Pitagoras i jego twierdzenie Szk. Podst.nr 64 ul. Sadzawki 1 Kraków kl. VI c mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2006
82 II Michał Wtorek Austerliz czy Waterloo Gimnazjum nr 37 os Złotego Wieku 36 31- 618 Kraków mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2006
83 II Rafał Rataj Urok przekształceń geometrycznych, czyli co mają ze sobą wspólnego: bańki mydlane, obrazy w muzeum i matematyka Akademickie Liceum i Gimnazjum Nowy Sącz kl. III mgr Jacek Bulzak Gimnazja 2006
84 III Marcin Roman Ciekawe własności liczb Gimnazjum nr 37 os Złotego Wieku 36 31- 618 Kraków mgr Maria Salwińska Gimnazja 2006
85 Wyróżnienie Sebastian Ziółek rys.Dominik Jakubek Ile potrzeba książek pt : ” Harry Potter i Czara ognia”, aby ułożyć drogę ze Skały do Krakowa Gimnazjum nr 1 ul.Ks.Stanisława Połetka 32 32-043 Skała mgr Anna Puget Gimnazja 2006
86 I Krzysztof Dorobisz Reszty kwadratowe i pewne ich uogólnienie V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków mgr Lucyna Cięciwa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2006
87 II Jarosław Pyzik Co je koza na śniadanie ? II LO ul. Sobieskiego 9 Kraków kl. II a mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2006
88 III Marcin Rajek Maciej Kapołka Symediany II LO ul. Sobieskiego 9 Kraków kl. I mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2006
89 III Piotr Wiciak O trójkątach spodkowych II LO ul. Sobieskiego 9 Kraków kl. I mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2006
90 Wyróżnienie Emil Żak Tam gdzie prosta staje się okręgiem II LO ul. Sobieskiego 9 Kraków kl. I mgr Dorota Kasprzyk SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2006
91 II ex Karolina Gacek, Beata Pawłyszcze Ciekawe oraz zapomniane systemy liczenia Szk. Podst. nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków kl. VI a Mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2007
92 II ex Ewa Petkow Dimitrow Zagadkowa suma Szk. Podst. nr 109 ul. Mackiewicza 15 31-214 Kraków Kl. V Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2007
93 II ex Anna Wiktoria Stachnik Wielościany Archimedesowskie Szk. Podst nr 32 ul. Królowej Jadwigi 78 30-209 Kraków Mgr Laura Ulczycka Szkoły podstawowe 2007
94 III Anna Wierzbicka, Piotr Ważydrąg, Jan Kurczak Trochę z historii liczb i liczenia Społeczna Szkoła Podstawowa nr 4 ul. Krowoderska 8 13-142 Kraków kl. IV Mgr Maria Zamorska Szkoły podstawowe 2007
95 Wyróżnienie Sylwia Wszoł, Bartłomiej Będziński-Guzik Prawdopodobieństwo-dzięki liczbom możemy poznać przyszłość Szk. Podst nr 4 ul. Smoleńsk 5-7 31-108 Kraków Kl. VId Mgr Andrzej Lipartowski Szkoły podstawowe 2007
96 II Michał Janiec Równoważność przez rozkład skończony Gimnazjum im. Jana Pawła II 33-122 Wierzchosławice Mgr Agnieszka Pierzchała Gimnazja 2007
97 III ex Piotr Kaczmarczyk Mozaiki z wielokątów foremnych Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2007
98 III ex Dariusz Rajek, Konrad Gołda Co to jest odległość według nas Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków Mgr Małgorzata Szurgocińska Gimnazja 2007
99 Wyróżnienie Katarzyna Bartusiak Obliczanie pól figur związanych z kołem i kwadratem Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2007
100 Wyróżnienie Tomasz Bociąga, Paweł Głowiak Magiczne dywany Gimnazjum nr 37 os Złotego Wieku 36 31-618 Kraków kl.IIg Mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2007
101 I ex Tomasz Kobos Zbiory kresowe wielomianów o współczynnikach całkowitych V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków Mgr Maciej Ulas (doktorant UJ) SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
102 I ex Mateusz Pluta Wykorzystanie inwersji względem okręgu w dowodzie Twierdzenia o n+2 okręgach stycznych V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków Mgr Grzegorz Kapustka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
103 II ex Przemysław Mazur * (Nie)rozwiązany problem    w teorii nierówności * O częściach całkowitych    i sumach pierwiastków * O pewnej kongruencji    z symbolem Newtona II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. IIa Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
104 II ex Aleksander Sadecki O skaczących żabkach i wielokątach w wielokątach II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. Ia Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
105 III ex Piotr Held Był sobie ciąg II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. Ia Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
106 III ex Jarosław Pyzik Waga elektroniczna i problem fałszywej monety II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. IIa Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
107 III ex Marcin Rajek Parabola II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. IIa Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
108 III ex Martha Ubik Zabawy z pewnym układem równań i kongruencjami II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. Ia Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
109 Wyróżnienie Małgorzata Gnyra, Katarzyna Nowak O konstrukcjach trójkątów II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków kl. IIa Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2007
110 I ex Ewa Petkow Dimitrow Analiza wyników testów z wykorzystaniem wybranych miar tendencji centralnej Szk. Podst. nr 109 ul. Mackiewicza 15 31-214 Kraków Mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2008
111 I ex Piotr Pabian Kłopotliwe sześciany Szk. Podst. nr 109 ul. Mackiewicza 15 31-214 Kraków Mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2008
112 II ex Urszula Małecka Liczba Pi Szk. Podst. nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków Mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2008
113 II ex Marcin Warot Wstęga Mobiusa Szk. Podst nr 32 ul. Królowej Jadwigi 78 30-209 Kraków Mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2008
114 III ex Andrzej Brodzicki Mikołaj Piotrowski Twierdzenie Talesa Szk. Podst. nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków Mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2008
115 III ex Dominik Zdybał Zastosowanie matematyki w fizyce Szk. Podst. nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków Mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2008
116 III ex Oskar Amadeusz Prośniak Rzecz o Pitagorasie i jego Twierdzeniu Szkoła Podst nr 25 ul.Komandosów 29 Kraków Mgr Barbara Dubiecka – Kruk Szkoły podstawowe 2008
117 I Joanna Machaj Anna Mikulska Na co można liczyć licząc liczby czyli    …czy da się policzyć liczby Salezjańskie Gimnazujm Publiczne w Zespole Szkół Salezjańskich w Krakowie Mgr Elżbieta Forystek Gimnazja 2008
118 II Sylwia Bałazy Paulina Kudła Krakowscy matematycy Gimnazjum nr 37 os Złotego Wieku 36 31-618 Kraków Mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2008
119 III ex Anna Mroczek Prosta regresja Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2008
120 III ex Katarzyna Bartusiak Sangaku twierdzenia japońskie Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2008
121 III ex Magdalena Pamuła Ewa Stokłosa Logika Salezjańskie Gimnazujm Publiczne w Zespole Szkół Salezjańskich w Krakowie Mgr Agnieszka Orda Gimnazja 2008
122 III ex Kinga Gliwa Beata Zakrzewska Jak zostać gwiazdą Gimnazjum nr 37 os Złotego Wieku 36 31-618 Kraków Mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2008
123 I Martha Ubik Punkty charakterystyczne na prostej Eulera II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2008
124 III Marcin Roman Jak radzić sobie z rekurencjami – funkcje tworzące XI LO os. Teatralne 33 31-948 Kraków Mgr Bożena Witecka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2008
125 I Alina Pietruszewicz Punkty kratowe – wzór Picka. SP. nr 26 ul. Krasickiego 34 30-503 Kraków Mgr Krystyna Luks Szkoły podstawowe 2009
126 III ex Anna Wiktoria Stachnik Wielościany archimedesowskie w sześcianach. SP. nr 32 ul. Królowej Jadwigi 78 30-209 Kraków Mgr Laura Ulczycka Szkoły podstawowe 2009
127 III ex Majka Duda Arkadiusz Płachta Figury Kosmiczne SP. nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków Mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2009
128 Wyróżnienie Magdalena Bujak Agata Kłeczek Piotr Ważydrąg Ileż piękna i matematyki w pangramach, posadzkach i mozaikach matematycznych! SSP. nr 4 ul. Krowoderska 8 31-142 Kraków Mgr Maria Zamorska Szkoły podstawowe 2009
129 Wyróżnienie Mateusz Kopciński Paweł Renc Filip Kucharski Paweł Stępień Zagadka geometryczna. SP. nr 95 ul. Wileńska 9 31-413 Kraków Mgr Piotr Dylewski Szkoły podstawowe 2009
130 I Michał Zając O pewnej grze grafowej Publiczne Gimnazjum nr 2 ul. Czarnowiejska 44 32-800 Brzesko Mgr Jacek Dymel Gimnazja 2009
131 II Agnieszka Orchel Figury jednobieżne Gimnazjum im. J. Matejki ul. Kolejowa 15 32-080 Zabierzów Mgr Anna Ochel Gimnazja 2009
132 III Anna Mroczek Joanna Adamczyk Systemy liczbowe Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2009
133 Wyróżnienie Ewa Nosek Maria Mucha Algorytm Eulera Gimnazjum nr17 ul. Litewska 34 30-014 Kraków Mgr Małgorzata Szurgocińska Mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2009
134 I ex Martha Ubik Oszacowanie sumy długości przekątnych II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2009
135 I ex Mikołaj Bińkowski Combinatorial Nullstellensatz w kombinatoryce przestrzennej II LO ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków Mgr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2009
136 I Klara Maria Zgliński Liczba i Reszta czyli o zasadach podzielności Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2010
137 II ex Klaudia Bednarczyk, Adam Górecki, Adam Maryniak, Wojciech Stępniak Co piszczy w trawie i brzęczy w mieście SP nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków kl. VI b mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2010
138 II ex Kamil Hołda Sebastian Kuleszyński Weronika Kurnik Co można otrzymać zginając kartkę papieru? SP nr 89 os. Piastów 34 a 31-624 Kraków kl. IV d mgr Maria Salwińska Szkoły podstawowe 2010
139 II ex Mateusz Kopciński Paweł Renc Czarne dziury w matematyce SP nr 95 ul. Wileńska 9 31-413 Kraków kl.VI a mgr Piotr Dylewski Szkoły podstawowe 2010
140 III Aleksandra Miszczyk Aleksandra Winiarska Magiczny świat tangramu SP nr 95 ul. Wileńska 9 31-413 Kraków kl.VI a mgr Piotr Dylewski Szkoły podstawowe 2010
141 Wyróżnienie Natalia Skolmowska Bryły platońskie SP nr 47 ul. Myśliwska 64 30-718 Kraków mgr Teresa Baranowska Szkoły podstawowe 2010
142 I Anna Szczepańska Jak najlepiej wykorzystać trójkątne skrawki materiału? Gimnazjum nr 16 ul Konarskiego 2 30-049 Kraków mgr Dorota Januszko Gimnazja 2010
143 II Magdalena Mikuła Rozwinięcia dziesiętne ułamków zwykłych, a krzywe stożkowe Gimnazjum nr 1 ul. Ks. Stanisława Połetka 32 32- 043 Skała mgr Anna Puget Gimnazja 2010
144 III ex Alina Pietruszewicz Wielokąty kratowe. Kolejna odsłona Gimnazjum nr 2 ul. Studencka 13 31-116 Kraków mgr Krystyna Luks Gimnazja 2010
145 III ex Bartosz Fular Paweł Put Trójkątne czarowanie Gimnazjum nr 37 Os. Złotego Wieku 36 31- 618 Kraków mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2010
146 Wyróżnienie Szymon Byrtek Matematyka w chmurach Gimnazjum im. Jana Matejki ul. Kolejowa 15 32-080 Zabierzów mgr Anna Ochel Gimnazja 2010
147 I ex Anna Dymek O przecinaniu się prostych V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2010
148 I ex Natalia Jarząbek Proste biegunowe i osie potęgowe V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków mgr Bogusław Kraszewski SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2010
149 II Tomasz Pełka Jak zabrać się za potężną potęgę i znaleźć Grupę Trzymającą Rozwiązanie V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków mgr Bogusław Kraszewski SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2010
150 III ex Monika Zakrzewska Wielkie Twierdzenie Fermata dla wykładnika 3 V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków mgr Bogusław Kraszewski SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2010
151 III ex Konrad Kraszewski Cykle i ścieżki Eulera i Hamiltona V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków mgr Bogusław Kraszewski SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2010
152 I ex Filip Staszewski Jak matematyka pomaga wyjaśnić problemy w fizyce Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. prof. Józefa Tischnera ul. Gumińska 47 33-100 Tarnów mgr Jerzy Pantera Szkoły podstawowe 2011
153 I ex Klara Maria Zgliński Muzyczna matematyka Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia ul. Basztowa 8 31-134 Kraków kl.VIb mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2011
154 II ex Weronika Kurnik, Natalia Tokarska, Sebastian Kuleszyński, Piotr Perłowski Ciekawe własności kwadratów magicznych Szkoła Podstawowa nr 89 os. Piastów 34 a 31-624 Kraków kl.Vd mgr Maria Salwińska Szkoły podstawowe 2011
155 II ex Mateusz Olszamowski Aleksander Suchorab O ciekawych właściwościach liczb trójkątnych Szkoła Podstawowa nr 109 ul. Mackiewicza 15 31-214 Kraków kl.VIa mgr Zofia Szczur Szkoły podstawowe 2011
156 II ex Wiktor Sarkowicz Podstawowe konstrukcje geometryczne-kompedium Szkoła Podstawowa nr 104 im. Jana Matejki os. Wysokie 7 31-819 Kraków Magdalena Miś Szkoły podstawowe 2011
157 III ex Zuzanna Cyunel, Marek Łobaziewicz Papierowe zabawy geometryczne. Odwzorowywanie figur geometrycznych bez użycia przyządów Szkoła Podstawowa nr 95 ul. Wileńska 9 31-413 Kraków kl.IVa mgr Piotr Dylewski Szkoły podstawowe 2011
158 III ex Klaudia Kmin, Kamil Kluś, Aleksandra Wyrostek System dwójkowy (system binarny) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Andrzeja Knapczyka-Ducha Czerwienna 82 34-407 Ciche kl.VI mgr inż. Anna Kutyła Szkoły podstawowe 2011
159 III ex Dominik Nowak, Krzysztof Wawrzeń Zadania na kartach Szkoła Podstawowa im. B. Głowackiego Rzędowice 44 32-104 Koniusza mgr Anna Harnicka Szkoły podstawowe 2011
160 III ex Aleksandra Patkaniowska Figura złożona z czworościanów foremnych Szkoła Podstawowa nr 32 im. Karola Chodkiewicza ul. Królowej Jadwigi 78 30-209 Kraków kl.VIb mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2011
161 I ex Justyna Bardel Ciekawe własności pól figur geometrycznych Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2011
162 I ex Aneta Wyrębkowska, Paulina Wyrębkowska Wielokąty z papieru i ciągi Gimnazjum nr 37 Os. Złotego Wieku 36 31- 618 Kraków kl.IIb mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2011
163 II ex Arkadiusz Biel W świecie wielokątów gwiaździstych Gimnazjum nr 16 ul Konarskiego 2 30-049 Kraków mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2011
164 II ex Sylwia Soboń Liczby zespolone Gimnazjum im. Jana Pawła II Wierzchosławice 33-122 Wierzchosławice kl.III mgr Agnieszka Batko Gimnazja 2011
165 III ex Aleksandra Korzonek, Magdalena Mikuła Rozwinięcia dziesiętne ułamków zwykłych, a krzywe stożkowe – ciąg dalszy Gimnazjum nr 1 ul. Ks. Stanisława Połetka 32 32- 043 Skała kl.III Anna Puget Gimnazja 2011
166 III ex Alina Pietruszewicz Zasada indukcji matematycznej Gimnazjum nr 2 ul. Studencka 13 31-116 Kraków kl.Id mgr Krystyna Luks wicedyrektor SP nr 26 Gimnazja 2011
167 I ex Anna Dymek Sangaku – japońskie nspiracje V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2011
168 I ex Tomasz Jakubek Liczby zespolone w geometrii V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2011
169 I ex Anna Szczepańska Zadanie o spotkaniu II LO ul.Sobieskiego 9 31-136 Kraków mgr Bogusława Chwastowska SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2011
170 II ex Agata Latacz Przedstawienie liczb jako sum dwóch kwadratów V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2011
171 II ex Michał Seweryn O pewnym zadaniu olimpijskim V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2011
172 III Justyna Pędzich Prosta Simsona V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków kl.IIIe dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2011
173 I ex Anna Marczuk Przez szachy do matematyki Szkoła Podstawowa nr 109 ul. Mackiewicza 15 31-214 Kraków mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2012
174 I ex Piotr Pena Wykorzystanie rozkładu liczby na czynniki pierwsze Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Kopernika w Zespole Szkół Publicznych nr 2 w Wadowicach os. Kopernika 11 mgr Małgorzata Niewidok Szkoły podstawowe 2012
175 II ex Oliwia Prochowska Roksana Smółka Matematyka kiedyś, a dziś Szkoła Podstawowa nr 64 im. Tadeusza Kościuszki ul. Sadzawki 1 31-465 Kraków kl. VI a mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2012
176 II ex Zuzanna Cyunel Fraktale są wśród nas Szkoła Podstawowa nr 95 ul. Wileńska 9 31-413 Kraków kl.V a mgr Ewelina Holender – Wilczkiewicz Szkoły podstawowe 2012
177 III ex Gabriela Kowalczyk Honorata Wyrostek Kamil Miętus Maciej Łacek Papirus Rhinda czyli jak rachowali Egipcjanie Szkoła Podstawowa nr 1 im. Andrzeja Knapczyka-Ducha Czerwienna 82 34-407 Ciche kl.V i VI mgr Anna Kutyła Szkoły podstawowe 2012
178 III ex Wiktor Sarkowicz Dowody na pewne konstrukcje geometryczne oraz pewne twierdzenia matematyczne Szkoła Podstawowa nr 104 im. Jana Matejki os. Wysokie 7 31-819 Kraków Magdalena Miś Szkoły podstawowe 2012
179 II Aneta Wyrębkowska Paulina Wyrębkowska Gwiazdy i system dwójkowy Gimnazjum nr 37 Os. Złotego Wieku 36 31- 618 Kraków mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2012
180 III ex Klara Maria Zgliński Matematyka pod rękę z Fizyką Gimnazjum nr 16 ul Konarskiego 2 30-049 Kraków mgr Anna Kuźma mgr Małgorzata Baster – fizyka Gimnazja 2012
181 III ex Gabriela Głąb Dominika Warchołek Z przestrzeni na płaszczyznę Gimnazjum nr 37 Os. Złotego Wieku 36 31- 618 Kraków mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2012
182 III ex Piotr Białek Obliczenia związane z ruchem planet po niebie Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30 -014 Kraków mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2012
183 Wyr. Arkadiusz Biel Przypadki toczenia okręgu Gimnazjum nr 16 ul Konarskiego 2 30-049 Kraków mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2012
184 I ex Anna Szczepańska Rozkład liczby serii i jego zastosowania II LO ul.Sobieskiego 9 31-136 Kraków mgr Bogusława Chwastowska SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2012
185 I ex Bartłomiej Grochal Nierówność Cauchy’ego o średnich. Sumy i iloczyny V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2012
186 I ex Rafał Żelazko Tożsamości Newtona-Girarda V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2012
187 II Tomasz Jakubek Niezmienniki V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2012
188 III Olga Stec Zastosowanie rachunku liczb zespolonych do rozwiązywania zadań dotyczących ruchu wskazówek zegara III LO im. A. Mickiewicza Brodzińskiego 6 33-100 Tarnów kl. I Jerzy Pantera SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2012
189 Wyr. Mateusz Pater Wykorzystanie macierzy w programowaniu liniowym LO im. Ojca Św. Jana Pawła II pl. Kazimierza Wielkiego 1 32-005 Niepołomice SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2012
190 I Jan Ciurej Radosław Żak Liczby pierwsze Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Rodziny z Nazaretu ul. Pędzichów 13 31-152 Kraków kl. IV a mgr Urszula Zacharska mgr inż. Tomasz Łaska – konsultacja merytoryczna Szkoły podstawowe 2013
191 II Marta Murańska Kamil Salamończyk Moje pierwsze spotkanie z geogebrą Szkoła Podstawowa nr 109 im. Kornela Makuszyńskiego ul. Mackiewicza 15 31-214 Kraków mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2013
192 III ex Magdalena Gajda Niezwykła matematyka Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Stanisława Szczepanowskiego BM w Sterkowcu ul. Sosnowa 20 32-823 Szczepanów mgr Dorota Libera Szkoły podstawowe 2013
193 III ex Julia Boczoń Wiktoria Rusek Anna Wieczorek Geometria – pole wielokąta Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Będkowickiej „Sokolica” w Będkowicach ul. Brzozowa 16 32-089 Wielka Wieś kl. IV mgr Anna Zadęcka Szkoły podstawowe 2013
194 III ex Zuzanna Jarząb Kto uczył pszczoły geometrii, czyli …. Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia ul. Basztowa 8 31-134 Kraków kl.V a mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2013
195 III ex Michał Popiel Opowieść o zwykłych rzeczach, czyli moja matematyka Szkoła Podstawowa nr 6 im. Unii Europejskiej ul. Bohaterów Getta 22 57-300 Kłodzko Monika Chosińska Szkoły podstawowe 2013
196 I Laura Opalska Trójkąt Pascala od kuchni Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi ul. Księdza Stanisława Połetka 32 32-043 Skała kl I mgr Anna Puget Gimnazja 2013
197 II ex Arkadiusz Biel Julia Strumińska Wielościany gwiaździste Gimnazjum nr 16 ul Konarskiego 2 30-049 Kraków mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2013
198 II ex Agnieszka Fitrzyk Izabela Frąś Matematyczne drogi Gimnazjum nr 37 Os. Złotego Wieku 36 31-618 Kraków mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2013
199 III Ewelina Wszołek Marcin Kowalski Twierdzenie Cevy, odwrotne do niego i ich zastosowania Gimnazjum nr 17 ul. Litewska 34 30-014 Kraków mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2013
200 Wyr. Kamil Mituś Przemysław Pieciuch Jak liczyć żeby się nie oliczyć Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zespole Szkół w Stróżówce Stróżówka 159 38-300 Gorlice kl. II mgr Kinga Nowak Gimnazja 2013
201 Wyr. Bartłomiej Zajda Szyfry Gimnazjum nr 3 w Zespole Szkół Publicznych nr 2 Os. Kopernika 11 34-100 Wadowice mgr Małgorzata Niewidok Gimnazja 2013
202 I Bartłomiej Grochal Tajemnice funkcji ? oraz ?. Dzielniki liczb naturalnych oraz elementy zaawansowanej teorii liczb. V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
203 II Leszek Kania Problem anioła. Strategie wygrywające i wariacje na temat gry anioła i diabła V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
204 III ex Katarzyna Budzik Strażnicy w muzeum V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
205 III ex Joanna Sendorek Twierdzenie o podziale odcinków w czworokącie V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
206 III ex Olga Stec Uporządkować metody konstruowania wielokątów foremnych III LO im. A. Mickiewicza Brodzińskiego 6 33-100 Tarnów kl. II Jerzy Pantera SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
207 III ex Rafał Żelazko Czarakterystyka rozbicia zbioru co najwyżej przeliczalnego V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
208  –  Anna Hoduń Pokrycia homotetyczne figur wypukłych V LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2013
209 I ex Julia Furtak Patrycja Wykrent Zasada szufladkowa Dirichleta Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 2 w Kętach kl. IVa dr Katarzyna Wadoń-Kasprzak Szkoły podstawowe 2014
210 I ex Barbara Doncer Co łączy spacer po mostach i gry losowe czyli grafy w wielu odsłonach. Szkoła Podstawowa nr 151 Kraków kl. VIc mgr Wiesława Kałużny Szkoły podstawowe 2014
211 II ex Piotr Domagała Czy twierdzenia Pitagorasa można nauczyć się w V klasie? Prywatna Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia „Inspiracja” Kraków kl. V mgr Beata Ostrówka Szkoły podstawowe 2014
212 II ex Konrad Kaczówka Maciej Makowski Mateusz Rajs Bartłomiej Szlubowski Zamiana systemów liczbowych. Szkoła Podstawowa nr 109 Kraków kl. IVa mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2014
213 II ex Olga Kaczmarczyk Justyna Oczko Iwona Wacięga Anamorfozy w matematyce. Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 2 w Kętach kl. IVa dr Katarzyna Wadoń-Kasprzak Szkoły podstawowe 2014
214 III Bartłomiej Zemlik Wzór Eulera z wykorzystaniem klocków Reco Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 2 w Kętach kl. IVa dr Katarzyna Wadoń-Kasprzak Szkoły podstawowe 2014
215 I Tobiasz Szemberg Punkty przecięcia przekątnych w wielokątach wypukłych Gimnazjum im. Jana Matejki w Zabierzowie Dorota Baniak Gimnazja 2014
216 II ex Michał Woźny Liczby Catalana Gimnazjum nr 2 im. A. Mickiewicza Kraków dr Jacek Dymel Gimnazja 2014
217 II ex Bartłomiej Zajda Ptolemeusz-matematyk i astronom Gimnazjum nr 3 Zespół Szkół Publicznych nr 2 Wadowice kl. IIIa mgr Małgorzata Niewidok Gimnazja 2014
218 III ex Justyna Więcek Artur Leśniak Znajdowanie analogii w geometrii płaskiej i przestrzennej Gimnazjum nr 17 Kraków mgr Dorota Szczepańska Gimnazja 2014
219 III ex Bartosz Liszka Wokół twierdzenia Pitagorasa Gimnazjum nr 16 Kraków kl II mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2014
220 III ex Michał Mitka Między matematyką a magią Gimnazjum nr 16 Kraków kl Ib mgr Karolina Kołodziej Gimnazja 2014
221 I Artur Zubilewicz Czewiany i proste izogonalne V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2014
222 II ex Rafał Kłoda Inwersja na płaszczyźnie, własności, konstrukcje, zastosowania XI LO Kraków mgr Bożena Witecka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2014
223 II ex Jakub Luśtyk O okręgach stycznych V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2014
224 III ex Stanisław Nowak Problemy i użycie różnych metod dowodzenia twierdzeń związanych z „trójwymiarowymi poliminami” V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2014
225 III ex Justyna Stefaniak Problem Malfatti’ego i nie tylko V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2014
226 wyr Joanna Zborowska Zasada szufladkowa Dirichleta XI LO Kraków mgr Bożena Witecka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2014
227 I ex Joanna Szczepańska Liczby jajeczne. Szkoła Podstawowa nr 119 Kraków kl. VIb Szkoły podstawowe 2015
228 I ex Zuzanna Sindut Ostrosłupy prawidłowe w graniastosłupach foremnych. Szkoła Podstawowa nr 32 Kraków mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2015
229 II ex Andrzej Ubik Jak z pomocą matematyki realizować marzenia. Szkoła Podstawowa nr 41 Kraków kl. IVb Martha Łącka Wydział Matematyki i Informatyki UJ Szkoły podstawowe 2015
230 II ex Mateusz Rajs Bartłomiej Szlubowski Jak matematyka służy elektronice-bramki logiczne. Szkoła Podstawowa nr 109 Kraków kl. Va mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2015
231 II ex Wahid Ben Khalfa Przemysław Prucnal Czy się zdarzy, to co nam się zamarzy? Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia w Krakowie kl. VIb mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2015
232 III Bartłomiej Zemlik Grzegorz Pieczara Mini komputer Papy’ego SP im. Bohaterów Monte Cassino w Kętach kl. Va dr Katarzyna Wadoń-Kasprzak Szkoły podstawowe 2015
233 I Agnieszka Fitrzyk Izabela Frąś Okna Krakowa. Gimnazjum nr 37 Kraków kl. IIIc mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2015
234 II ex Andrzej Szablewski Geometria 9 punktów Gimnazjum im. J. Matejki Zabierzów mgr Anna Ochel Gimnazja 2015
235 II ex Lidia Anna Janicka Zuzanna Pałosz Złoty podział Gimnazjum nr 3 Zespół Szkół Publicznych nr 2 Wadowice kl. Ic mgr Małgorzata Niewidok Gimnazja 2015
236 III Mateusz Janus Okręgi na skończonej płaszczyźnie Gimnazjum im. J. Matejki Zabierzów Gimnazja 2015
237 Wyr. Dorota Doroszko Gięcioboki & Gięciościany Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 2 w Kętach kl I dr Katarzyna Wadoń-Kasprzak Gimnazja 2015
238 Nie wzięła udziału w SM Julia Sebastjańska Karolina Surowiec Od ciemności do światła- mistyczna geometria gotyckich rozet VI Prywatne Gimnazjum MCE w Krościenku nad Dunajcem mgr Angelika Ćwiertniewicz Gimnazja 2015
239 Nie wzięła udziału w SM Oliwia Smolarska Matematyka a kryptologia VI Prywatne Gimnazjum MCE w Krościenku nad Dunajcem mgr Angelika Ćwiertniewicz Gimnazja 2015
240 I ex Krzysztof Zamarski Ciągi komplementarne V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
241 I ex Natalia Ślusarz Trójkąty cięciw V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
242 I ex Wojciech Niewiara Michał Stach Piotr Sikorski Tobiasz Szemberg Kolorowanie płaszczyzny VII LO Kraków Gimnazjum im. J. Matejki Zabierzów SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
243 II ex Justyna Stefaniak Ach te trójkąty, czyli dwa interesujące twierdzenia i mnóstwo przemyśleń V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
244 II ex Norbert Miękina Zbiór Cantora. Diabelskie schody Zespół Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera Bochnia mgr Barbara Góra SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
245 III Daniel Woźniak Środek ciężkości XX LO Kraków kl. IIf mgr Iwona Sitnik-Szumiec SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
246 Wyr. Mateusz Kłeczek Początek podróży po n-wymiarowych hiperprzestrzeniach LO im. St. Staszica Chrzanów SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2015
247 I Aleksandra Grabińska Jak można kombinować w matematyce? Czyli do czego można użyć trójkąta Pascala Szkoła Podstawowa nr 34 Kraków mgr Anna Kluk Szkoły podstawowe 2016
248 II ex Antoni Długosz Dywany i szaliki Antoniego- nie tylko bajka o pewnych zastosowaniach ciągów Fibonacciego Szkoła Podstawowa nr 32 Kraków mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2016
249 II ex Mateusz Rajs, Aleksandra Bieniek O kątach, wielokątach i nie tylko Szkoła Podstawowa nr 109 Kraków mgr Ewa Malicka Szkoły podstawowe 2016
250 II ex Andrzej Ubik Słowo o teorii strategii zwycięstw i porażek Szkoła Podstawowa nr 41 Kraków mgr Martha Łącka Szkoły podstawowe 2016
251 II ex Paweł Żarnowski Jak za pomocą matematyki zostać milionerem Szkoła Podstawowa nr 64 Kraków mgr Anna Ryszka Szkoły podstawowe 2016
252 III Emilia Dądela Dądelki Szkoła Podstawowa nr 32 Kraków mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2016
253 I ex Andrzej Szablewski, Radek Peszkowski, Jakub Mazur, Mateusz Janus Od problemu żarówek do nowego sposobu szyfrowania Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów mgr Anna Ochel, mgr Dorota Baniak, prof.dr hab. Tomasz Szemberg Gimnazja 2016
254 I ex Michał Woźny Własności punktów w czworokątach Gimnazjum nr 2 Kraków dr Jacek Dymel Gimnazja 2016
256 II ex Piotr Sikorski Problem przetwarzania ciągów binarnych Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów mgr Anna Ochel, mgr Dorota Baniak, prof.dr hab. Tomasz Szemberg Gimnazja 2016
257 III ex Piotr Kubaty Sofizmaty Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów mgr Anna Ochel Gimnazja 2016
258 III ex Maciej Frączek, Dominik Trąbka Symetryczne eksperymenty Gimnazjum nr 37 mgr Teresa Sklepek Gimnazja 2016
259 III ex Radosław Żak Liczby geometryczne Katolickie Gimnazjum Św. Rodziny z Nazaretu, Kraków dr Jacek Dymel Gimnazja 2016
260 Wyr. Jakub Jarząbek Równania diofantyczne mgr inż. Anna Kutyła Gimnazja 2016
261 I Artur Zubilewicz Czworobok zupełny i okręgi styczne do czterech prostych V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
262 II ex Mateusz Kłeczek Geometria hiperboliczna LO im. St. Staszica Chrzanów mgr Iwona Małocha SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
263 II ex Jędrzej Miklaszewski Problem konika szachowego VIII Prywatne Akademickie LO Kraków mgr Alicja Rozpędza SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
264 III ex Filip Lurka Ekstremalna teoria grafów V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
265 III ex Piotr Maliszewski Świat ponad wyobraźnią- czyli wyższe wymiary przestrzenne Liceum Ogólnokształcące w Centrum Edukacyjnym „Radosna Nowina 2000”, Piekary mgr Anna Piekarska SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
266 III ex Mateusz Pyla Gry kombinatoryczne V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
267 III ex Karol Rutkowski Zliczanie na dwa sposoby ze szczególnym uwzględnieniem metody Fubiniego V LO Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2016
268 I ex Gabriela Pietras Kolorowanie szachownic
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Gen. Władysława Andersa, Leszczyna mgr Martha Łącka Szkoły podstawowe 2017
269 I ex Krzysztof Lisiecki Wielokąty foremne i ich przekątne
Szkoła Podstawowa nr 6, im. Unii Europejskiej, Kłodzko mgr Monika Chosińska Szkoły podstawowe 2017
270 II ex Kacper Błachut Nieskończoność
Szkoła Podstawowa nr 5, Nowy Targ mgr inż. Małgorzata Zawistowska-Grzybek Szkoły podstawowe 2017
271 II ex Paweł Nawrocki Wakacyjne działanie na sorobanie
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6, Jawiszowice mgr Urszula Szulkowska Szkoły podstawowe 2017
272 III ex Krzysztof Kowalik, Kajetan Trześniewski Liczby geometryczne
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia, Kraków mgr Joanna Zagórska Szkoły podstawowe 2017
273 III ex Emilia Dądela, Ewa Panuś Tajemnice deltościanów
Szkoła Podstawowa nr 32, Kraków mgr Katarzyna Stachnik Szkoły podstawowe 2017
274 III ex Andrzej Ubik A czemu nie?!
Szkoła Podstawowa nr 41, Kraków mgr Martha Łącka Szkoły podstawowe 2017
275 II ex Jan Dąbrowski, Jan Wierzbicki Zadziwiający trójkąt Pascala
Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów mgr Anna Ochel Gimnazjum 2017
276 II ex Gabriela Walczowska Matematyczne Magiczne Kwadraty Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów mgr Anna Ochel Gimnazjum 2017
277 II ex Maciej Witkowski Świat brył matematycznych
Gimnazjum nr 37, Kraków mgr Teresa Sklepek Gimnazjum 2017
278 II ex Jakub Karbowski Sieć neuronowa jak narzędzie aproksymacji i klasyfikacji danych
Gimnazjum nr 17, Kraków dr hab. inż. Krzysztof Karbowski prof. PK, Dorota Szczepańska Gimnazjum 2017
279 III Mateusz Waga Klasyczna metoda najmniejszych kwadratów- metody aproksymacji
Gimnazjum im. J. Matejki, Zabierzów mgr Anna Ochel Gimnazjum 2017
280 I Małgorzata Majczak Okręgi Carlyle ˙a – praca badawcza
VIII Prywatne Akademickie LO, Kraków VIII Prywatne Akademickie LO, Kraków mgr Alicja Rozpędzka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2017
281 II Weronika Kołodziejczyk Niezmienniki i półniezmienniki
V LO, Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2017
282 II Agnieszka Maślanka Problem Hadwigera-Nelsona
VIII Prywatne Akademickie LO, Kraków mgr Alicja Rozpędzka SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2017
283 III Małgorzata Frączek Właściwości geometryczne elips
V LO, Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2017
284 III Paulina Michta Kolorowanie punktów na płaszczyźnie, czyli kilka słów o geometrii kombinatorycznej
V LO, Kraków dr Jacek Dymel SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE 2017











  1. Organizatorami konkursu są Krakowskie Młodzieżowe Towarzystwo Przyjaciół Nauk i Sztuk przy Centrum Młodzieży im. dr. H.Jordana oraz Oddział Krakowski Polskiego Towarzystwa Matematycznego.
  2. Celem konkursu jest popularyzacja matematyki wśród młodzieży szkolnej, w szczególności zaś kształtowanie umiejętności pisania i wypowiadania się o matematyce.
  3. Konkurs organizowany jest w trzech kategoriach: szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Mogą w nim brać udział uczniowie lub zespoły uczniów szkół województwa małopolskiego. W przypadku szkół podstawowych zespół uczniów może liczyć nie więcej niż 4 osoby, a w przypadku gimnazjów i szkół ponadgimnazjanych nie więcej niż 2 osoby.
  4. Uczestnik konkursu (tj. uczeń lub zespół uczniów) przedstawia pracę, wykonaną samodzielnie lub pod opieką nauczyciela (opiekuna). Jeden uczestnik może zgłosić jedną pracę. Wskazane jest, aby do pracy została dołączona opinia opiekuna pracy z informacją o samodzielnym wkładzie uczestnika w przygotowanie pracy oraz wykaz materiałów źródłowych, w oparciu o które przygotowano pracę.
  5. Pracę w trzech egzemplarzach wraz z opinią opiekuna należy przesłać pod adres Centrum Młodzieży. Przesłana praca musi mieć wersję pisemną oraz elektroniczną ( płyta CD ). Nadesłane prace nie podlegają zwrotowi i nie będą odsyłane po zakończeniu konkursu. Dodatkowy egzemplarz pracy powinien pozostać do dyspozycji uczestnika konkursu.
  6. Prace zgłoszone do konkursu oceniane są przez jury konkursu powoływane przez Oddział Krakowski Polskiego Towarzystwa Matematycznego i Radę Naukową Krakowskiego Młodzieżowego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk.
  7. Najlepsze prace zostaną dopuszczone do prezentacji podczas sesji matematycznych dla szkół (odpowiednio) podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, które stanowią finał konkursu. Podczas każdej sesji prezentowanych jest 6 prac. Każdy uczestnik konkursu (tj. uczeń lub zespół uczniów) prezentuje pracę w czasie 10 minut. Jury konkursu zastrzega sobie możliwość zmiany liczby prac dopuszczonych do finału oraz czasu przewidzianego na prezentację.
  8. Organizatorzy zawiadamiają autorów prac o zakwalifikowaniu do finału konkursu najpóźniej na tydzień przed sesją.
  9. Dopuszcza się dowolne formy prezentacji oraz korzystanie z dostępnych uczestnikom środków technicznych. Prezentacja powinna mieć formę referatu, nie może jednak polegać na odczytaniu przygotowanego tekstu, na wyłącznej prezentacji zapisu audio-video, programu komputerowego itp. Bezpośrednio po referacie przewidywana jest krótka dyskusja, w tym pytania do autorów pracy zadawane przez członków jury i publiczność. W przypadku prac zespołowych niekoniecznie wszyscy autorzy muszą brać udział w prezentacji. Pożądana jest jednak obecność wszystkich autorów w trakcie prezentacji oraz czynny udział w dyskusji.
  10. Każda z prac biorących udział w finale może uzyskać nagrodę pierwszego, drugiego lub trzeciego stopnia, bądź uzyskać wyróżnienie. Przy ocenie pracy jury bierze pod uwagę zarówno jej treść jak i prezentację podczas sesji.
  11. Organizatorzy nie pokrywają kosztów związanych z uczestnictwem w konkursie i sesji.

[print_link]

  1. Wybór tematu. Przykłady zagadnień mogących stanowić treść pracy zgłaszanej na konkurs:
    • Przedstawienie problemu, którym zajmuje się młodzież na zajęciach koła matematycznego. Można zaprezentować metody (również te nieskuteczne), jakimi próbowano rozwiązać problem.
    • Przedstawienie (w sposób zrozumiały dla rówieśników) teorii lub pojęć z matematyki pozaszkolnej.
    • Rozwiązanie ciekawego zadania. Można zaprezentować różne metody rozwiązania tego samego zadania.
    • Nietypowe, nieznane dowody znanych faktów matematycznych.
    • Opracowanie lub wykonanie pomocy naukowych, względnie środków służących popularyzacji matematyki wśród rówieśników.

    Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwych tematów prac. Należy zwrócić uwagę na indywidualny wkład uczestnika konkursu (ucznia lub zespołu uczniów) w przygotowywaną pracę. Praca nie może zawierać wyłącznie streszczenia tekstu matematycznego z dostępnej literatury (np. książki, artykułu z czasopisma, czy informacji zawartych na stronach internetowych). Można oczywiście korzystać z różnych źródeł i wykaz cytowanej literatury dołączyć do pracy.

  2. Redakcja pracy. Efekty pracy uczestnika konkursu (ucznia lub zespołu uczniów) powinny zostać ujęte w odpowiednio zredagowanej pracy, którą przedkłada się organizatorom konkursu. Po zapoznaniu się z pracą jury konkursu decyduje o dopuszczeniu do finału. Praca powinna być merytorycznie poprawna oraz zredagowana starannie. Należy podać źródła, w oparciu o które powstała, genezę problemu (np. można opisać drogi, którymi starano się rozwiązać problem). Trzeba wyraźnie zaznaczyć, które z prezentowanych rozwiązań są własne (choćby częściowo), a które pochodzą z literatury.
  3. Prezentacja pracy podczas sesji (finału konkursu) Podczas dziesięciominutowej prezentacji (czas trwania wystąpienia jest rygorystycznie przestrzegany) autorzy nie będą mieli okazji zaprezentowania całości pracy. Należy zatem starannie przemyśleć, które fragmenty pracy zostaną zaprezentowane szczegółowo i precyzyjnie, a które zostaną jedynie zakomunikowane. W trakcie prezentacji można posługiwać się zarówno standardowymi metodami (tablica i rzutnik są zawsze do dyspozycji) i innymi pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia z organizatorami. Prezentacja powinna być adresowana nie tylko do jurów, którzy znają pracę, ale do szerokiej publiczności składającej się głównie z rówieśników osób referujących. Prezentacja nie może polegać na odczytywaniu pracy. Uczestnik konkursu powinien umieć odpowiadać na pytania dotyczące zarówno wygłoszonego referatu w trakcie prezentacji jak i treści pracy pisemnej złożonej na konkurs. Przy ocenie pracy jury bierze pod uwagę zarówno złożoną wcześniej pracę jak i sposób jej zaprezentowania podczas wystąpienia na sesji.
  4. Organizatorzy konkursu kierują listy gratulacyjne do dyrekcji szkół, z których pochodzą laureaci konkursu i publikują – w miarę możliwości – listę laureatów. Ponadto jury konkursu może zaproponować (niezależnie od stopnia nagrody) opublikowanie zredagowanej wersji pracy w czasopiśmie matematycznym.

Sesja Matematyczna szkół ponadgimnazjalnych odbędzie się 26 kwietnia 2017 roku o godzinie 14.00 w sali audytoryjnej im. profesora W. Danka na Uniwersytecie Pedagogicznym ul. Podchorążych 2. W przerwie sesji ok. godziny 15.30 wykład wygłosi

prof.dr hab. Marek Capiński (Akademia Górniczo-Hutnicza)

Dowód źródłem bogactwa

Sesja Matematyczna szkół podstawowych i gimnazjów odbędzie się 27 kwietnia 2017 roku o godzinie 14.00 w sali audytoryjnej im. profesora W. Danka na Uniwersytecie Pedagogicznym ul. Podchorążych 2. W przerwie sesji ok.godziny 17.00 wykład wygłosi

dr Karol Gryszka

Przewodnik po dużych liczbach

Konkurs literacki

KONKURS NA BIOGRAFIĘ  „JAK OPOWIEDZIEĆ CZYJEŚ ŻYCIE”

Tematyka konkursu została opracowana we współpracy z wykładowcami Wydziału Polonistyki UJ. Informacje zostały rozesłane do uczestników zajęć, szkół, nauczycieli, opublikowane na stronach internetowych  i fanpage’ach.

Dla uczestników konkursu odbył się cykl spotkań poświęconych zagadnieniu biografistyki.

Nadesłane prace oceniało jury w składzie:

  1. dr hab. Jarosław Fazan, profesor UJ, Prodziekan ds. dydaktycznych Wydziału Polonistyki
  2. dr Anna Pekaniec, Wydział Polonistyki
  3. Beata Huet, CM

Spotkanie finałowe odbyło się 6 kwietnia na Wydziale Polonistyki UJ, przy ul. Gołębiej 20.

Podczas imprezy miało miejsce ogłoszenie wyników, rozdanie nagród i dyplomów.

I miejsce zajęła KAMILA PITUCH
II miejsce MONIKA MACHAŁ
III miejsce JAGODA COP i JAKUB TABIŚ ex aequo

Przyznano także dyplomy za udział w konkursie, które otrzymali:
BARBARA BALAWEJDER
JAKUB GIZA
MILENA KACHEL
ADAM KUBICZEK
JOANNA SZCZEPAŃSKA
WIKTOR WÓJCIAK

Powyższa informacja została zamieszczona  fanpage’u KMTPNiS.