Opis zajęć
Na zajęciach omówimy zasady, instrukcje, strategie, ciekawe rozwiązania i przede wszystkim będziemy grać w gry logiczne.
Przy okazji będziemy także rozwijać i wykorzystywać zdolność logicznego i strategicznego myślenia, umiejętności planowania i rywalizacji.
Wykorzystamy do tego gry logiczne rekomendowane przez Mensę Polska.
Proponowane gry:
Hexx uczestnicy wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując je kolorami do kart leżących na stole. Wygrywa osoba, która pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich kart. https://www.youtube.com/watch?v=2P7SaXMArB8)
Triominos, przypomina domino, ale elementy mają kształt równobocznych trójkątów z liczbami w narożnikach. Gra polega na tym, aby dołożyć kolejną płytkę do już ułożonych ale tak, aby numery w sąsiadujących narożnikach były takie same. Wygrywa osoba, która zdobędzie największa ilość punktów. https://www.youtube.com/watch?v=LGP6719W2gU)
Pentago, przypomina grę w kółko/krzyżyk ale tylko pozornie. Uczestnicy na przemian układają po jednej kulce w swoim kolorze na platformach a następnie ją odwracają o 90 stopni. Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży 5 swoich kul w jednym rzędzie. https://www.youtube.com/watch?v=2UChbvnHxww)
Rój celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów i można też używać dodatkowych płytek. Gracze dokładają owada do roju lub przesuwają jedną z wcześniej wyłożonych płytek. Płytki posiadają unikalny sposób poruszenia. Proste zasady i niezliczona ilość dostępnych kombinacji sprawiają, że Rój (Hive) jest cenionym wyzwaniem dla graczy. Gracze podczas gry wykazują się umiejętnościami strategicznego planowania i taktycznego myślenia. Oprócz ataków na pszczołę przeciwnika, gracz nie może zapominać o ochronie swojej. https://www.youtube.com/watch?v=xrUkTcawC-w)
Abalone uczestnicy na przemian popychają swoje kule tak, aby ostatecznie wypchnąć 6 kul przeciwnika poza planszę. Przepycha się 1, 2 lub 3 swoje kule. Gra strategiczno-logiczna dla dwóch osób przy użyciu sześciokątnej planszy z wgłębieniami oraz po 14 kul białych i 14 czarnych. https://www.youtube.com/watch?v=4ARBD35cnuc)
6 bierze! gra karciana zadaniem uczestnika jest pozbycie się z ręki wszystkich kart z byczymi głowami. Gracz musi uważać, bo jeśli zostanie zmuszony do dołożenia szóstej karty do któregokolwiek z rzędów, będziesz musiał wziąć jego całą zawartość. Każda zebrana w ten sposób karta, to minus punkt za każdą głowę byka z karty. Gracz wystrzega się kart z dużą ilością byczych głów! https://www.youtube.com/watch?v=6msOsUhQJdI)
INFORMACJA:
Wysokość składki rocznej na Radę Rodziców Centrum Młodzieży (potrzeby pracowni/materiały dydaktyczne/realizacja programu) – 190 zł