Opis zajęć

Celem prowadzenia zajęć jest zdobycie przez słuchaczy podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu komunikacji online, nowych mediów, pisania tekstów na potrzeby dziennikarstwa internetowego, budowania strategii i kampanii informacyjnych w różnych kanałach internetowych, projektowania i zarządzania stronami internetowymi, blogami, pokazanie sposobów pozycjonowania, optymalizacji serwisów internetowych, zarządzania kampaniami reklamowymi umożliwiającymi zwiększeniu ilości odwiedzin. Prezentacja warsztatu pracy dziennikarza internetowego.

Poruszane tematy podczas zajęć:

  • twoja nazwa w sieci – jak kupić domenę internetową;
  • gdzie zamieścić gotową stronę www – co powinna zawierać usługa hostingowa;
  • zakładamy bloga, darmowe rozwiązania;
  • kolory i kroje pisma, projektujemy szatę graficzną;
  • administracja blogiem, ustawienia niestandardowe;
  • wstawiamy grafikę i multimedia na bloga;
  • poznajemy systemy do zarządzania treścią CMS (Content Management System);
  • darmowy czy komercyjny CMS? plusy i minusy;
  • wprowadzenie do projektowania stron internetowych;
  • podstawy języka HTML – standard 4.01;
  • kodujemy prosta stronę – <co to jest w tym nawiasie?>;
  • style CSS – zasada działania, standardy projektowania;
  • podstawy pozycjonowania (SEO Search Engine Optimization);
  • SEOCopywriting piszemy wartościowe teksty;
  • jak pisać teksty czytelne dla użytkownika i wyszukiwarek;
  • jak zbadać czy nasza strona jest użyteczna i funkcjonalna;
  • proste testy użyteczności – badanie funkcjonalności;
  • jak zaistnieć w sieci Internet z własną stroną?;
  • kampanie reklamowe SEM (Search Engine Marketing), AdWords;
  • jak zarobić na pisaniu bloga? Kampanie AdSenseKomunikacji w nowych mediach;
  • trendy i tendencje w komunikacji online;
  • fundamenty efektywnej komunikacji – badania z użytkownikami;
  • piszemy w sieci – jak to robić?;
  • portale dziennikarstwa obywatelskiego;
  • jak napisać ciekawy artykuł aby przeszedł moderację;
  • newsletter – aspekty techniczne;
  • projektujemy i piszemy newsletter;
  • aby newsletter nie był spamem;
  • biuletyn elektroniczny w ciekawy sposób;
  • komunikacja w portalach społecznościowych;
  • administrowanie grupą, stroną w portalu społecznościowym;
  • przygotowujemy ciekawy kontent na Facebooka;
  • komunikacja w microblogach;
  • przygotowujemy ciekawy kontent na Blipa, Twittera;
  • fora dyskusyjne – sposób na komunikację;
  • ciekawy przekaz informacji na forach dyskusyjnych;
  • utrzymanie relacji z użytkownikiem w internetowych kanałach informacji;
  • strategia i budowa kampanii informacyjnej w Internecie.