Opis zajęć
UWAGA!
Z powodu pandemii koronawirusa zajęcia będą prowadzone w formie zdalnej !
Celem prowadzenia zajęć jest zdobycie przez słuchaczy podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu komunikacji online, nowych mediów, pisania tekstów na potrzeby dziennikarstwa internetowego, budowania strategii i kampanii informacyjnych w różnych kanałach internetowych, projektowania i zarządzania stronami internetowymi, blogami, pokazanie sposobów pozycjonowania, optymalizacji serwisów internetowych, zarządzania kampaniami reklamowymi umożliwiającymi zwiększeniu ilości odwiedzin. Prezentacja warsztatu pracy dziennikarza internetowego.
Poruszane tematy podczas zajęć:
- twoja nazwa w sieci – jak kupić domenę internetową;
- gdzie zamieścić gotową stronę www – co powinna zawierać usługa hostingowa;
- zakładamy bloga, darmowe rozwiązania;
- kolory i kroje pisma, projektujemy szatę graficzną;
- administracja blogiem, ustawienia niestandardowe;
- wstawiamy grafikę i multimedia na bloga;
- poznajemy systemy do zarządzania treścią CMS (Content Management System);
- darmowy czy komercyjny CMS? plusy i minusy;
- wprowadzenie do projektowania stron internetowych;
- podstawy języka HTML – standard 4.01;
- kodujemy prosta stronę – <co to jest w tym nawiasie?>;
- style CSS – zasada działania, standardy projektowania;
- podstawy pozycjonowania (SEO Search Engine Optimization);
- SEOCopywriting piszemy wartościowe teksty;
- jak pisać teksty czytelne dla użytkownika i wyszukiwarek;
- jak zbadać czy nasza strona jest użyteczna i funkcjonalna;
- proste testy użyteczności – badanie funkcjonalności;
- jak zaistnieć w sieci Internet z własną stroną?;
- kampanie reklamowe SEM (Search Engine Marketing), AdWords;
- jak zarobić na pisaniu bloga? Kampanie AdSenseKomunikacji w nowych mediach;
- trendy i tendencje w komunikacji online;
- fundamenty efektywnej komunikacji – badania z użytkownikami;
- piszemy w sieci – jak to robić?;
- portale dziennikarstwa obywatelskiego;
- jak napisać ciekawy artykuł aby przeszedł moderację;
- newsletter – aspekty techniczne;
- projektujemy i piszemy newsletter;
- aby newsletter nie był spamem;
- biuletyn elektroniczny w ciekawy sposób;
- komunikacja w portalach społecznościowych;
- administrowanie grupą, stroną w portalu społecznościowym;
- przygotowujemy ciekawy kontent na Facebooka;
- komunikacja w microblogach;
- przygotowujemy ciekawy kontent na Blipa, Twittera;
- fora dyskusyjne – sposób na komunikację;
- ciekawy przekaz informacji na forach dyskusyjnych;
- utrzymanie relacji z użytkownikiem w internetowych kanałach informacji;
- strategia i budowa kampanii informacyjnej w Internecie.