Opis zajęć

Celem prowadzenia zajęć jest zdobycie przez słuchaczy podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu komunikacji online, nowych mediów, pisania tekstów na potrzeby dziennikarstwa internetowego, budowania strategii i kampanii informacyjnych w różnych kanałach internetowych, projektowania i zarządzania stronami internetowymi, blogami, pokazanie sposobów pozycjonowania, optymalizacji serwisów internetowych, zarządzania kampaniami reklamowymi umożliwiającymi zwiększeniu ilości odwiedzin. Prezentacja warsztatu pracy dziennikarza internetowego.

Poruszane tematy podczas zajęć:

  • Twoja nazwa w sieci – jak kupić domenę internetową;
  • gdzie zamieścić gotową stronę www – co powinna zawierać usługa hostingowa
  • zakładamy bloga, darmowe rozwiązania
  • kolory i kroje pisma, projektujemy szatę graficzną
  • administracja blogiem, ustawienia niestandardowe
  • wstawiamy grafikę i multimedia na bloga
  • poznajemy systemy do zarządzania treścią CMS (Content Management System)
  • darmowy czy komercyjny CMS? plusy i minusy
  • wprowadzenie do projektowania stron internetowych
  • podstawy języka HTML – standard 4.01
  • kodujemy prosta stronę – <co to jest w tym nawiasie?>
  • style CSS – zasada działania, standardy projektowania
  • podstawy pozycjonowania (SEO Search Engine Optimization)
  • SEOCopywriting piszemy wartościowe teksty
  • jak pisać teksty czytelne dla użytkownika i wyszukiwarek
  • jak zbadać czy nasza strona jest użyteczna i funkcjonalna
  • proste testy użyteczności – badanie funkcjonalności
  • jak zaistnieć w sieci Internet z własną stroną?
  • kampanie reklamowe SEM (Search Engine Marketing), AdWords
  • jak zarobić na pisaniu bloga? Kampanie AdSenseKomunikacji w nowych mediach
  • trendy i tendencje w komunikacji online
  • fundamenty efektywnej komunikacji – badania z użytkownikami
  • piszemy w sieci – jak to robić?
  • portale dziennikarstwa obywatelskiego
  • jak napisać ciekawy artykuł aby przeszedł moderację
  • newsletter – aspekty techniczne
  • projektujemy i piszemy newsletter
  • aby newsletter nie był spamem
  • biuletyn elektroniczny w ciekawy sposób
  • komunikacja w portalach społecznościowych
  • administrowanie grupą, stroną w portalu społecznościowym;
  • przygotowujemy ciekawy kontent na Facebooka
  • komunikacja w microblogach
  • przygotowujemy ciekawy kontent na Blipa, Twittera
  • fora dyskusyjne – sposób na komunikację
  • ciekawy przekaz informacji na forach dyskusyjnych
  • utrzymanie relacji z użytkownikiem w internetowych kanałach informacji
  • strategia i budowa kampanii informacyjnej w Internecie.

 

INFORMACJA:

Wysokość dobrowolnej składki rocznej (potrzeby pracowni/materiały dydaktyczne/realizacja programu) – 190 zł